Abonamente

Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Aţi dorit să scrieţi 
Răspuns
Sfătuitor
Postări: 106
Înregistrat: ‎27-01-2012
0

Re: Reziliere abonament inainte de termen fara plata taxei de justa despagubire?care este procedura?

[ Editat ]

             Buna,

                      Dupa semnarea contractului la cca 2 luni am inceput sa  fie momente in care nu aveam semnal si citeva intreruperi in timpul convorbirii.Am sesizat Vod. care dupa o luna mi-a raspuns ca am dreptate si apar uneori caderi de semnal si se impune montarea unei antene  suplimentare pt. a nu mai fi acest disconfort.La o sapt. am solicitat soc vod. reducerea ab. sau rezilierea acestuia.Vod  mi-a propus rezilierea contractului fara plata unor despagubiri si trimiterea tel. inapoi sau reducerea ab. 3 luni cu 50% si ei si-au luat angajamentul sa remedieze acest disconfort in termen de 3 luni.Minte proasta am acceptat a doua varianta.

                       A nul acesta am solicitat o schimbare de ab. de la mega8 reducere un euro la national 7,deci practic plateam tot atit.Dupa ce ca problema semnalului nu s-a rezolvat nici acum,au avut tupeul sa  imi conditioneze aceasta schimbare cu prelungirea contractului cu 6 luni. 

                         M-am enervat si am cerut rezilierea contractului  motivind  conditiile tehnice.Desi la prima solicitare in aug. s-a facut o verificare generala, acum mi s-a cerut sa vin cu ore sa fac eu teste si sa comunic societatii cind apar aceste probleme.Pina la urma am convins  operatoarea sa faca tot verificare generala  deoarece problema persista,deci sint momente cind nu am semnal 2-3 /luna si nivelul semnalului care inainte era max. acum este o liniuta doua.Asta ca sa nu mai spun ca uneori ma suna sotia si tel. nu suna .

                               Acum astept si eu raspunsul lor de la tehnic.Prima data nefiind vorba de REZILIERE au fost CORECTI,oare acum vor fi la fel.

                           Ma gindesc sa cer calcularea unor reduceri  si pe lunile aug.,dec 2012,ian2013 avind in vedere ca din cauza conditiilor tehnice s-a creat un anumit disconfort.Voi ce parere aveti???

Sfătuitor
Postări: 106
Înregistrat: ‎27-01-2012
0

Re: Reziliere abonament inainte de termen fara plata taxei de justa despagubire?care este procedura?

                    Am primit si raspunsul de la serviciul teh. care imi da dreptate dar vod. nu este de acord cu rezilierea.Este foarte curios anul trecut in aceleasi conditii  tehnice mi-au oferit rezilierea  la prima solicitare iar acum nu se mai poate Am cerut ca pina cind se rezolva situatia sa mi se acorde o bonificatie de 50% ca in toamna.Asta toamna am ales varianta cu bonificatia deoarece mi-au promis ca pina la sfr. anului vor rezolva aceasta situatie,dar iata ca m-au pacalit.

                 Despre bonificatia acordata vezi doamne ca a fost o FAVOARE a societatii vod. si nu mai pot beneficia de ea.Macar trebuia sa aiba bunul simt sa nu mai spuna ca a fost o favoare.Au aitat cum se rugau sa ramin in retea asta vara parca erau la capra podului.Romanul are o vorba ,,o data vede nasul p...a finei".

                Acum mi-a ramas solutia cu opc-ul,sa vad si ei ce parere au

Începător
Postări: 20
Înregistrat: ‎05-02-2013
0

Re: Reziliere abonament inainte de termen fara plata taxei de justa despagubire?care este procedura?

Poate sa imi specifice textul de lege prin care Vodafone este indreptatita sa imi factureze taxa de reziliere?

Daca este o clauza contractuala...aceasta este abuziva conform Legii 193/2000 modificata prin Legea 161/2010.

 

Modificarea este urmatoarea:

''Art. II. In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:

  • comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
  • comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
  • comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;".

 

Membru cu acte în regulă
Postări: 402
Înregistrat: ‎02-08-2012

Re: Reziliere abonament inainte de termen fara plata taxei de justa despagubire?care este procedura?

Salut mirei,

 

Justa despagubire nu este o taxa fixa. Ea se calculeaza in functie de perioada contractuala agreata, valoarea serviciilor alese spre a fi utilizate si a numarului de luni ramase pana la expirarea perioadei de contract.

 

Justa despagubire este in conformitate cu dispozitiile legale la care faci referire.

 

Multumesc,

Cristina

Începător
Postări: 20
Înregistrat: ‎05-02-2013
0

Re: Reziliere abonament inainte de termen fara plata taxei de justa despagubire?care este procedura?

Eu am solicitat daca se poate sa imi fie specificat textul de lege sau din contract in baza caruia se factureaza aceasta taxa de ''justa despagubire''
Nu vad care este prejudiciul cauzat companiei de telefonie prin rezilierea contractului unilaterala, in baza caruia poate fi calculata aceasta justa despagubire.
Nu puteti spune ca nu este o taxa fixa ...din moment ce se pleaca de la o suma fixa care variaza in functie de numarul lunilor...etc...
In cazul in care nu plecati de la o suma fixa ...in acest caz cocontractantul (consumatorul) nu este in cunostinta de cauza in legatura cu toate clauzele contractului...ceea ce intra in coliziune cu OUG nr. 130/2000
Membru de onoare
Postări: 1.486
Înregistrat: ‎02-02-2012

Re: Reziliere abonament inainte de termen fara plata taxei de justa despagubire?care este procedura?

[ Editat ]

Salut,

 

In primul rand, trebuie sa evitam confuzia intre taxa de justa despagubire si justa despagubire. Sunt doua lucruri total diferite, mentionate chiar in legile amintite. 

 

Precum spunea si Cristina, nu este vorba de o taxa fixa impusa de compania Vodafone, ci de prejudiciul cauzat de client (in cazul acesta de tine) prin inchiderea unui contract inaintea termenului semnat la inceput de acesta. Un contract reprezinta si detine o baza legala, iar termenul scris in acesta reprezinta un termen legal. Prejudiciul consta in recuperarea valorii medie a pachetului oferit clientului la semnarea contractului pe o anumita perioada de timp. 

 

De asemenea, daca vei citi cu atentie Articolul 84 din Codul Consumului, modificat de legea 161/2010, vei vedea ca (citez) "Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectata in cazul denuntarii unilaterale". 

 

Ar fi fost vorba de o taxa daca ti s-ar fi cerut aceeasi suma indiferent de momentul in care doreai renuntarea la contract. Daca suma este proportionala, vorbim deja de un alt termen, legat de prejudiciul adus de tine companiei pentru nerespectarea unui contract semnat. 

 

Multumesc,

Claudiu

Începător
Postări: 20
Înregistrat: ‎05-02-2013
0

Re: Reziliere abonament inainte de termen fara plata taxei de justa despagubire?care este procedura?

Trebuie sa facem distinctie intre doua chestiuni diferite:

 

1. baza legala a facturarii unei juste despagubiri

2. caracterul abuziv sau nu a acestei taxe.

 

Daca lamurim aceste doua lucruri este suficient sa apreciem daca trebuie sau nu trebuie platita ' justa despagubire'

 

Unica baza legala este art. 9.1 din conditii g-rale ale contractului, ce reprezinta legea dintre parti.

''Clientul poate solicita încetarea prezentului contract printr-o notificare adresată Vodafone, cu 30 de zile înainte de data la care dorește încetarea contractului................................

La încetarea contractului și dezactivarea cartelei SIM, Clientul se obligă să achite toate datoriile către Vodafone, precum și justa despăgubire prevăzută la articolul •10.3 pentru încetarea contractului înainte de termen în cazul în care a beneficiat de oferte promotionale''.

Deci ce spune acest articol...numai in cazul in care clientul a  beneficiat de oferte promotionale vanzatorul (Vodafone) are dreptul sa ceara si sa factureze ''justa despagubire''.

 

Baza acestui articol este dreptul comun prin care in cazul nerespectarii contractului partea indreptatita are dreptul la despagubiri. Despagubirile nu pot fi arbitrale, iar consumatorul trebuie sa le cunoasca inainte de semnarea contractului.

Ceea ce de fapt Vodafone vrea sa obtina de la clientii care pleaca din retea inainte de expirarea contractului este un beneficiu nerealizat mascat, ceea ce dreptul comun nu le da dreptul ...dar ei l-au stipulat in conditii generale si considera ca este intemeiat doar pentru acest lucru.

 

De aceea au fost adoptate ultimile legi la care facem referire aici...pentru ca cel legat de un contract de adeziune sa nu fie captiv acestuia.

 

Problema insa este art. 10.3 care spune '' În cazul în care Clientul solicită încetarea prezentului contract înainte de durata

minimă, acesta datorează o despăgubire egală cu valoarea prejudiciului cauzat. Prejudiciul cauzat se calculează pornind de la suma de 150 euro, durata minimă contractuală și numărul de luni rămase până la expirarea duratei minime contractuale și/sau prejudiciul corespunzător calculat potrivit prevederilor din prezentul Contract pentru fiecare cartelă SIM dezactivată, plătibilă în lei la cursul oficial de schimb BNR leu/euro de la data emiterii facturii''

 

''Justa despagubire' este clauza abuziva pentru urmatoarele motive.

1. Suma de 150 Eu este o suma fixa...acesta se divide in cazul in care ma tin de contract ceva luni...dar suma impusa  de Companie este si ramane fixa...depinzand de mine daca voi plati mai mult sau mai putin din acesta;

acest lucru contravine Lg.193/2000 stipulat in anexa '' comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale''

 

2. asupra acestei ''juste despagubiri'' consumatorul nu are posibilitatea sa negocieze şi poate fi apreciata ca o o îmbogăţire fără justă cauză a vanzatorului si care nu este justificată de producerea vreunui prejudiciu, în patrimoniul vanzatorului.

 

Fiind un contract de adeziune acesta se raporteaza la legea speciala, care are caracter imperativ fata de dreptul comun .

Potrivit disp.art.4 din Legea nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, o clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor.

 

O clauză contractuală va fi considerată ca nefiind negociată direct cu consumatorul dacă aceasta a fost stabilită fără a da posibilitate consumatorului să influenţeze natura ei, cum ar fi contractele standard preformulate sau condiţiile generale de vânzare practicate de comercianţi pe piaţa produsului sau serviciului respectiv.

 

Ar mai fi niste chichite dar nu mai amintesc aici.

 

Multumesc

 

 

 

 

 

Membru de onoare
Postări: 1.486
Înregistrat: ‎02-02-2012

Re: Reziliere abonament inainte de termen fara plata taxei de justa despagubire?care este procedura?

Salut,

 

Iti multumesc pentru postare, insa se pare ca, din pacate, discutia se dezvolta intr-o polemica avand ca baza lucruri aparent, destul de clare.

 

Suma de 150 Euro nu este fixa avand in vedere ca se recalculeaza in functie de numarul de luni ramase. Daca ar fi fost fixa, nu s-ar fi recalculat si ai fi platit 150 Euro chiar si cu o luna intainte de final (aspect care banuiesc ca nu ar fi fost benefic pentru tine, ca si client). 

In acelasi timp, suma reprezinta recuperarea unui minim prejudiciu adus, tinand cont mai ales ca suma calculata pentru fiecare luna este mai mica decat majoritatea abonamentelor din portofoliul actual Vodafone. Un exemplu pentru a ma asigura ca ma fac inteles: abonamentul Mega 8 este 8 Euro cu TVA inclus. 150 Euro calculati per fiecare luna, reprezinta o suma mai mica decat cei 8 Euro lunar. Din asta rezulta ca recuperarea prejudiciului adus de client prin nerespectarea contractului nu este egal cu suma minima lunara (excluzand posibilitatea unor facturi mai mari decat abonamentul de baza). 

 

Ai mentionat in postarea ta de faptul ca orice taxa care nu este adusa la cunostinta clientului inainte de semnare, este nula de drept. In acelasi timp, cateva randuri mai jos ai un citat exact din contract. 

 

Pentru a intari aceasta afirmatie: 

inainte de semnarea contractului, tu, client fiind, ai fost instiintat de numeroase clauze. Prin semnarea acestuia, ai fost de acord cu acestea. 

 

Pentru a incheia aceasta discutie intr-un mod benefic, as dori sa expun urmatorul aspect: cat de corecta (din orice puncte de vedere) ar fi nerespectarea unui contract de catre una din parti? Este normal ca cealalta parte sa fie prejudiciata. Daca termenii unui contract trebuie respectati pentru ca acesta sa se desfasoare pana la capat, atunci este normal ca nerespectarea lor sa aduca anumite prejudicii, precum in discutia actuala. 

 

O zi frumoasa iti doresc,

Claudiu

Începător
Postări: 20
Înregistrat: ‎05-02-2013
0

Re: Reziliere abonament inainte de termen fara plata taxei de justa despagubire?care este procedura?

[ Editat ]

Nu este vorba de nicio polemica, credeam doar ca este o buna oportunitate sa clarificam niste lucruri, despre care incep sa cred ca moderatorii vor sa ne convinga ca ei au dreptate.

Faptul ca nu veniti cu argumente, ci insistati cu aceeasi idee ca 150 si 270 nu este o suma fixa...este neprofesionist.

Datele problemelor s-au schimbat dramatic in ultimul timp

Clientii nu mai vor sa risipeasca bani si se uita la fiecare banut

Companiile gafaie din ce in ce mai rau, datorita lipsei de performanta.

Legile s-au schimbat datorita directivelor europene din domeniul contractelor de adeziune.

Este evident ca interesele clientilor...de a avea servicii mai bune la costuri mai mici si interesul companiilor de a avea profi (t mai mare (ceea ce inseamna costuri mici) sunt contrare...dar totusi pentru a supravietui ambii, trebuie sa se adapteze.

Trebuie sa intelegeti ca piata serviciilor este extrem de mobila iar in ultimii ani aceasta s-a intensificat. Pentru a incetini aceasta tendinta este nevoie sa fiti mai aplecati spre doleantele si nemultumirile clientilor decat sa consumati timp si energie pentru a ''convinge'' clientii sa ramana in retea.

Eu sunt de acord sa respect contractul, ceea ce si fac de ffff multi ani, dar nu pot fi de acord sa platesc beneficiul nerealizat al companiei atat timp cat ea nu are nicio apasare la nemultumirile mele. Ar face bine sa isi schimbe comportamentul de pana acum si sa ia in considerare ca clientul ii este un partener pe care nu trebuie sa-l faca sa se simta un nr. de cont ce plateste facturi lunar. Doar nu va imaginati ca cine pleaca din retea o face pentru ca este multumit de servicii si preturile acestora.

Problema este ca adata incheiat contractul, clientul nemultumit pleaca si nu se mai intoarce in veci.

 

Din fericire pentru noi toti, adevarata concurenta abia acum incepe ceea ce este foarte bine.

Din pacate pentru companie plata justei despagubiri este considerata de legile in vigoare o clauza contractuala abuziva.

Odata contestata la facturare, va fi foarte greu daca nu imposibil ca operatorul sa o mai poata valorifica vreodata.

 

Apropo de semnat contractul nu am semnat nimic...a fost doar acordul telefonic...iar compania nu s-a sinchisit sa-si indeplineasca obligatia de a  mi-l trimite in scris sau pe alt suport de informatie.

Nerespectarea nu presupune o sanctiune pentru operator...dar in instanta va avea o mare problema sa demonstreze semnarea contractului pentru ca nu mai are dreptul la niciun mijloc de proba.

Ei nu trimit ca eu sa nu reziliez in termenul de 90 de zile dar isi asuma riscul de a mai putea demonstra existenta contractului.

Sa nu ma intelegeti gresit...acordul verbal este valabil dar nu tine loc de contract si nu este considerat nici mijloc de proba.

 

In speranta ca m-am facut inteleasa, va multumesc.

 

Membru de bază
Postări: 188
Înregistrat: ‎24-01-2012
0

Re: Reziliere abonament inainte de termen fara plata taxei de justa despagubire?care este procedura?

Acea justa despagubire e o taxa, ati spus asta repetat pe softpedia, degeaba incercati s-o dregeti aici. Va pot cita de pe forumul softpedia cum ati spus de zeci de ori "taxa de justa despagubire". 

O singura scurta intrebare:

Vodafone de ce nu plateste  clientului acea taxa de justa despagubire in cazul rezilierii unilaterale din partea Vodafone?

(dupa raspuns, voi continua explicand ce este aceea o clauza abuziva).

Si accentuez un lucru, contractele Vodafone se supun legilor Romaniei, nu invers. Daca o lege spune ceva contrar contractului Vodafone, legea are prioritate.

 

Accidentele au loc atunci cand doi oameni incearca sa fie destepti simultan.