Achiziţie telefoane

Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Aţi dorit să scrieţi 
Răspuns
Colaborator
Postări: 68
Înregistrat: ‎14-12-2012
0

Bani in avans la achizitia unui telefon sau abonament

Este oare legal ca atunci cand achizitionez un telefon sau abonament sa ti se solicite bani in avans care se spune ca dupa ceva timp iti vor fi returnati? As fi curios sa mi se arate legea care reglementeaza acest lucru,daca exista. In multe situatii LA ACHIZITIA UNUI TELEFON SAU ABONAMENT CHIAR COMBINATE SUMA PLATITA LA INCEPUT ESTE ENORM DE MARE SI IN MULTE CAZURI DEPASESTE CHIAR VALOAREA ACELUI TELEFON SAU ABONAMENT ACHIZITIONATE SEPARAT. CUM ESTE POSIBIL ASA CEVA?

Membru de bază
Postări: 191
Înregistrat: ‎15-03-2012
0

Re: Bani in avans la achizitia unui telefon sau abonament

Companiile de telecomunicatii au un lobby foarte puternic.
Membru de onoare
Postări: 1.749
Înregistrat: ‎12-01-2012

Re: Bani in avans la achizitia unui telefon sau abonament


@andrei33 a scris:

Este oare legal ca atunci cand achizitionez un telefon sau abonament sa ti se solicite bani in avans care se spune ca dupa ceva timp iti vor fi returnati? As fi curios sa mi se arate legea care reglementeaza acest lucru,daca exista. In multe situatii LA ACHIZITIA UNUI TELEFON SAU ABONAMENT CHIAR COMBINATE SUMA PLATITA LA INCEPUT ESTE ENORM DE MARE SI IN MULTE CAZURI DEPASESTE CHIAR VALOAREA ACELUI TELEFON SAU ABONAMENT ACHIZITIONATE SEPARAT. CUM ESTE POSIBIL ASA CEVA?


Buna Andrei!

 

Plata in avans/garantia este mentionata in contractul Vodafone si se poate solicita in functie de mai multe criterii, cum ar fi valoarea abonamentului ales, cea a terminalului, istoricul platilor, informatiile din Preventel.

 

Daca este plata in avans, ti se vor reduce facturile urmatoare din ea, iar daca este garantie, o poti recupera dupa minim 6 luni.

 

Poti vedea mai multe detalii aici.

 

Multumesc!

Highlighted
Vizitator
Postări: 1
Înregistrat: ‎16-03-2013
0

Re: Bani in avans la achizitia unui telefon sau abonament

[ Editat ]

Conform TCG   pct 2.2 , "Vodafone poate solicita Clientului în vederea activării, în baza  informaţiilor obţinute din sistemul Preventel (sistem de evidenţă a Clienţilor cu datorii  rezultate din achitarea cu întârziere/neachitarea facturilor emise pentru încasarea preţului Serviciilor prestate) sau în funcţie de bonitatea Clientului, depunerea cu titlu de garanţie sau plata în avans a unei sume care este de minim 5 ori valoarea  abonamentului plătit de Client, în funcţie de tipul de serviciu ales de Client "

 

Vodafone nu poate solicita plata unei garantii in functie de  valoarea abonamentul ales , cea a terminalului.

 

In situatia in care clientul nu apare in sistemul Preventel sau Vodafone nu are informatii privind bonitatea clientului , Vodafone solicita clientului in mod abuziv plata unei garantii.