Altele

Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Aţi dorit să scrieţi 
Răspuns
Membru de onoare
Postări: 1.486
Înregistrat: ‎02-02-2012
0

Re: SMS-uri netrimise la 7890 si 7611 si taxate la 5 si 10 euro

[ Editat ]

Salut,

 

Nu a spus nimeni ca Vodafone incarca factura ta si, mai ales, nu ofera numarul tau catre anumite servicii. In mare parte taxarile se fac prin participarea numarului la anumite actiuni demarate in domeniul media (oricare ar fi el, TV, internet, Facebook, etc). Sa fiu mai explicit: daca de exemplu tu doresti sa participi la un joc online Facebook si trimiti numarul de telefon pentru activarea acestui serviciu sau a acestui schimb de informatii, iar sms-ul este taxabil (primit sau trimis), ce vina are Vodafone pentru faptul ca ai ales sa participi?

 

Eu solicit Vodafone sa-mi spuna unde in contract e stipulat ca are dreptul sa-mi incarce factura cu SMS-urile  trimise de altcineva catre mine? - nu baga nimeni mana in buzunarul tau, intrucat aceste costuri nu intra in conturile Vodafone, ci apartin companiilor in cauza. 

 

Un alt exemplu in ceea ce priveste informarea costurilor: in momentul in care suni la un numar scurt de la Distrigaz sau Electrica esti taxat aferent costurilor impuse de ei (tarif normal de obicei, ceea ce se traduce ca fiind apel ce se taxeaza independent de unitatile incluse in abonament sau cartela), iti poate interzice Vodafone sa faci acest lucru? 

Este exact aceeasi situatie ca cele mentionate mai sus. Toate aceste tarife sunt informate in mod normal, in momentul prezentarii serviciului respectiv. 

 

Repet: aceste servicii exista la tot pasul (la televizor - teledon, televot, etc; jocuri online; Facebook; Google; etc). Faptul ca reclami acest lucru Vodafone-ului face coincidenta ca esti abonat in Vodafone. Daca ai fi fost abonat Orange, probabil ii reclamai pe ei. Cred ca este destul de simplu de inteles ca nu se poate bloca abonamentul in ceea ce priveste aceste servicii. Este dreptul fiecaruia sa le foloseasca. 

Daca ai ceva de reclamat asupra serviciilor in cauza, te invit sa iei legatura cu reprezentantii acestora. 

 

Daca vrei sa modifici ceva in configuratie la Vodafone intri intr-un hatis cu robotul "Andreea" in care ti se cer confirmari  pentru fiecare optiune. Dar daca o firma "partenera" iti trimite un SMS si spune ca ti-a facut un serviciu, Vodafone in bunatatea ei o crede, iti ia banii fara sa te intrebe sau sa te avertizeze sii ii da lor. - nu au nicio legatura aceste aspecte. Vodafone ofera suport pentru serviciile oferite de Vodafone. 

 

Claudiu

Nou venit
Postări: 2
Înregistrat: ‎18-09-2013
0

Re: Hackerii pot prelua controlul asupra telefoanelor. Cât de sigură este reţeaua Vodafone?

Buna,

Am aceeasi problema, primesc zeci de mesaje de la 23130

Ma puteti ajuta, Va rog

 

Highlighted
Membru de onoare
Postări: 1.749
Înregistrat: ‎12-01-2012
0

Re: Hackerii pot prelua controlul asupra telefoanelor. Cât de sigură este reţeaua Vodafone?

[ Editat ]

Buna mihalus si bine ai venit in comunitate!

 

Am nevoie de numarul tau de telefon pentru a iti putea oferi asistenta. Te rog sa mi-l lasi intr-un mesaj privat.

 

Pentru a imi lasa mesaj privat, da click pe numele meu de utilizator si ti se va deschide o fereastra precum cea din imagine unde vei avea posibilitatea aceasta.

Irina PM.jpg

Multumesc!

 

Membru de bază
Postări: 191
Înregistrat: ‎15-03-2012
0

Re: Hackerii pot prelua controlul asupra telefoanelor. Cât de sigură este reţeaua Vodafone?

[ Editat ]

Cum se face aceasta plata prin sms si ce inseamna?

Am gasit pe site-ul Vodafone Australia detalii dar sunt in engleza si nu stiu daca le pot posta aici.

Va rugam sa ne oferiti mai multe detalii.

Cum functioneaza acest mecanism intre cele 3 parti si cum se face plata.

Daca nu vreau sa le platesc serviciile Vodafone le plateste in locul meu si apoi imi cere mie banii?

Membru de onoare
Postări: 1.486
Înregistrat: ‎02-02-2012
0

Re: Hackerii pot prelua controlul asupra telefoanelor. Cât de sigură este reţeaua Vodafone?

Salut,

 

Serviciile sunt platite prin intermediul facturii Vodafone. Toate costurile merg catre partenerul care se ocupa de serviciul folosit de client. In momentul in care clientul plateste factura, atunci merg si costurile catre firma in cauza. 

Plata prin sms inseamna ca vei fi taxat de catre operatorul la care esti abonat pe prima factura sau, in cazul cartelelor, se va lua din credit exact in momentul folosirii serviciului. 

 

Multumesc,

Claudiu

Vizitator
Postări: 2
Înregistrat: ‎19-10-2013
0

Re: Hackerii pot prelua controlul asupra telefoanelor. Cât de sigură este reţeaua Vodafone?

[ Editat ]

Am si eu o problema cu un sms trimis la un nr cu suprataxa. Am instalat mai multe aplicatii de pe google store si dupa ce m-am plimbat prin ele mi-a aparut o aplicatie noua, ceva cu face... Am dat click pe ea, din curiozitate, si imediat a trimis un sms la 23121 in care m-a instiintat ca m-am abonat cu sucess la un site de videoclipuri dealea... 

In sms s-a precizat ca este vorba de un abonament saptamanal si costa 3 euro+TVA. Desigur imediat la *123# au aparut 3 euro in plus pe factura! 

In mesaj era optiunea de a trimite un sms la 1552 cu stop+asf pentru a ma dezabona. Evident, imediat am dezinstalat aplicatia si am trimis un sms la 1552, de unde am primit raspuns ca cererea pentru a anula abonamentul de serviciu a fost aceptata. Intre timp am instalat si un antivirus de Android...

Deoarece nu am dorit sa trimit acel sms, nici NU doresc sa platesc acesti 3euro in plus, si nici nu vreau sa platesc acest "abonament" de 3 euro saptamanal. Din ce am inteles aici, in discutia acestui thread ,Vodafone nu poate bloca acest serviciu. Sper totusi sa se gaseasca o solutie deoarece NU imi doresc sa ma cert cu alte firme la telefon deoarece factura o platesc (SAU NU) la Vodafone. 

Totusi mi s-ar parea corect ca numerele astea cu suprataxa sa fie verificate sau sa se ceara o confirmare a clientului (fraierului) ca a dorit intentionat sa aceseze acel numar.  La cardul de debit, cand fac tranzactii online cu el, sunt sunat destul de des de catre procesatorii cardului sa confirm ca tranzactia am facut-o eu, intentionat! La VF nu se poate asa ceva? 

Am incercat si sa sun la *222 dar nu este program cu clientii, am sa revin maine. Totusi, este demn de precizat ca program de luat bani de la clienti este non-stop Emoticon fericit.

Membru de onoare
Postări: 1.486
Înregistrat: ‎02-02-2012
0

Re: Hackerii pot prelua controlul asupra telefoanelor. Cât de sigură este reţeaua Vodafone?

Salut,

 

Aceste costuri merg catre firmele respective. Vodafone nu este raspunzatoare (ca si companie) pentru aceste taxari. Este dreptul fiecarui utilizator de a da click si de a naviga oriunde doreste. Daca ai vreo reclamatie de facut cu privire la aceste aspecte, te invit sa o directionezi catre firmele in cauza. Nu sunt servicii oferite de Vodafone, asadar nu vom interveni in aceste cazuri. 

 

De asemenea, in reclamatia ta catre firma respectiva poti include ultima parte a postarii, cea legata de programul non-stop de a lua bani de la clienti. 

 

Poate nu m-am facut inteles, sumele nu intra in contul Vodafone, servicii nu sunt oferite de Vodafone, asadar nu vad niciun motiv pentru care sa intervin in aceasta situatie. Pot totusi sa recomand ceva simplu: aveti grija pe ce dati click si unde dati click. Vorbim de internet global care nu intotdeauna este benefic. 

 

Claudiu

Membru de bază
Postări: 191
Înregistrat: ‎15-03-2012
0

Re: Hackerii pot prelua controlul asupra telefoanelor. Cât de sigură este reţeaua Vodafone?

e adevarat ca Vodafone incaseaza 1.2 euro din 2 euro taxati prin plata cu sms?
De ce nu renunta Vodafone la un anumit ''partener sms'' daca se cunoaste ca anumite aplicatii trimit sms-uri fara voia clientului.
De ce nu exista cererea de confirmare de plata din partea Vodafone?
La mine in telefon nu apare nici un mesaj trimis nici macar mesajul acela de confirmare ca ai trimis un mesaj.
Membru de onoare
Postări: 1.486
Înregistrat: ‎02-02-2012
0

Re: Hackerii pot prelua controlul asupra telefoanelor. Cât de sigură este reţeaua Vodafone?

Salut,

 

Daca vei tine cont de navigarile de zi cu zi pe care le ai intr-o ora pe internet, vei intalni zeci, poate chiar mai multe servicii partenere precum cel amintit in discutie. 

Nu exista posibilitatea blocarii anumitor servicii, pentru ca ele sunt numeroase. De asemenea, daca s-ar bloca toate serviciile partenere sunt sigur ca tot voi, clientii, veti reclama faptul ca Vodafone Romania va blocheaza accesul la chestiuni private.

Aceste servicii le folosesti prin intermediul oricarui operator de telefonie. Majoritatea sunt publice, precum reclamele si jocurile de pe Facebook. 

Exemplu: stiati ca exista anumite servicii online cu care nici macar nu trebuie sa folositi telefonul mobil? Pur si simplu vi se cere introducerea numarului de telefon pentru serviciul online in cauza (de pe computer) si sunteti taxat? 

Exemplul doi: stiati ca exista posibilitatea sa fiti taxati pentru servicii daca jucati un joc pe telefon? Se cere un upgrade, acceptati upgrade-ul, iar acesta este taxabil. 

In niciunul dintre cazurile de mai sus nu veti vedea in memoria aparatului vreun sms trimis undeva. 

 

De asemenea, aceste servicii nu sunt oferite de Vodafone (va rog sa cititi contractul pentru a vedea ce servicii va ofera Vodafone), iar din asta rezulta ca Vodafone Romania nu are nicio obligativitate in a va oferi informatii legate de serviciile partenere, ci doar va poate pune la dispozitie calea directa catre firmele in cauza. 

 

Asadar, ca o parere pur personala (ne imaginam ca nu sunt angajat Vodafone), va recomand ca inainte de a aduce anumite acuze sa aveti deosebit de multa grija cum folositi gadget-urile personale (aici includem chiar si conturile online folosite de pe propriul computer). 

 

@unukvoi - intrebarea ta nu este clara. La ce plata ne referim? Ce servicii? Serviciile sunt oferite de Vodafone? 

 

Multumesc,

Claudiu

Vizitator
Postări: 2
Înregistrat: ‎19-10-2013
0

Re: Hackerii pot prelua controlul asupra telefoanelor. Cât de sigură este reţeaua Vodafone?

Prima data m-am gandit ca sa nu mai intervin pe forum ca ma enervez degeaba.... si oricum nu se rezolva nimic...

In primul rand asteptam sa vina factura sa vad exact cum se procedeaza deoarece nu am avut pana acum astfel de situatii si poate inteleg eu gresit: deci o firma va trimite o factura catre vodafone pentru un anumit client (nr de tel) si vodafone o adauga la factura clientului? Adica eu pentru sms-ul minune voi avea pe factura suma mea de plata + suma ceruta de firma terta?

Daca este cazul de mai sus, cum pot eu refuza o astfel de factura?

Pot sa platesc doar factura vodafone si cea "abuziva" sa nu o platesc? sau in caz ca nu platesc, vodafone vor fi cei care vor fugi dupa mine: "banii baaa..." Adica daca nu platesc, cine ma da in judecata si imi taie serviciile?

 

Alta intrebare: in cazul in care factura vine prin vodafone, si sa presupunem ca eu nu sunt abonat vf ci doar am o cartela pe care nici un am credit macar, atunci firmele care ofera serviciile amintite de dvs cum isi recupereaza banii? Sau ei primesc un raspuns automat la interogarea serverului vf ca nu sunt bani deci ei nu activeaza serviciul?

Adica o situatie comparabila cu un card de debit pe care nu am credit si incerc sa achizitionez ceva online iar firma primeste raspunsul de la banca (automat) ca nu e bani in cont deci nu se achizitioneaza serviciul platit....

 

Daca situatia de mai sus este adevarata (adica serviciile terte nu imi trimit factura separata ci iau banii prin vf, iar ei vad ca nu am credit pe cartela si nu imi activeaza serviciul cerut pana nu incarc cartela) atunci ete un filtru posibil: daca eu (CA SI CLIENT VF!!!) cer expres sa nu folosesc servicii suprataxabile, nu se poate ca serverul dvs minune sa trimita un raspuns automat: fraerul NU are credit deci refuzam factura.

Cu alte cuvine: cum este posibil ca eu sa activez/dezactivez la *100# diverse optiuni, extraoptiuni etc, nu s-ar putea pune acolo inca o optiune: sunt/NU sunt de acord sa folosesc numere suprataxabile?

Si atunci sa pot eu (ca si CLIENT) sa ma simt in siguranta ca nu voi primii o factura de 100.000 de mii de euro (prin vf) de la cine stie ce firma dintr-o tara exotica? Si desigur vf ma da in judecata iar eu trebuie sa-i caut pe aia de la polul nord sa anulez factura.

 

De asemenea, daca ma inteleg cu firma lu peste si aia or sa acepte ca acel sms a fost abuziv si nu trebuia sa ma taxeze cum se procedeaza? Ei va trimit o factura cu sold negativ si apoi voi imi dati banii inapoi?
 Cam ciudat nu?

 

Defapt ce ma deranjeaza pe mine NU este suma de 3-5 etc Euro, ci faptul ca mi se rapsunde ca pe vf NU il intereseaza protectia clientilor (chiar clienti platinum) la abuzuri de genul asta.

Adica spune-tine si noua, astia care va dam o gramada de bani, care NU am intarziat NICIODATA sa platim o factura inca din anul 2000 de cand am primul abonament la Connex/vf, care NU am abuzat niciodata de serviciile vf (nu am luat telefoane la promotie, nu am folosit punctele de neloialitate, nu am cerut la relatii cu clientii favoruri etc): CUM NE PUTEM PROTEJA IMPOTRIVA ABUZURILOR???? Cum putem sa nu avem surpriza ca un haker a acesat telefonul si ne-a trimit un sms fara voia noastra si avem de plata cin stie cate sute de miii de euro la vf???

Da stiu, ar trebui sa trecem toti pe cartela, ca sa nu avem un contract de colaborare cu vf ... ok, asta o sa fac luna viitoare cand imi expira abonamentul la acest numar (abonament prelungit de 2 ori cate 2 ani, si la care nu am avut niciun beneficiu ci doar abonamentele care erau pe piata, dar am fost sunat de fiecare data de vf sa ma intrebe daca vreau sa imi prelungesc abonamentul pt 2 ani fara sa primesc vreun bonus si am aceptat).

 

Repet: chiar nu exista o posibilitate de a filtra suplimentar optiunea: NU trimite sms-uri la numere cu suprataxa? 

Cand au aparut numerele cu 8989, pe vremea cand Romtelecom avea MONOPOL, se putea parola acest serviciu si pentru cine voia sa sune la 8989.... trebuia sa formeze un nr de 4 cifre si apoi numarul minune!

La vf nu se poate implementa o astfel de idee? SAU NU VA PASA DE CLIENTII DVS??????? ci le raspundeti: va recomandam sa aveti grija ca noi doar va luam banii si daca nu platiti serviciile abuzive tot noi, vf, va taiem serviciile de telefonie si va dam in judecata....

Toate cele scrise mai sus sunt valabile in cazul in care factura imi vine prin Vf, daca o primesc separat si in cazul neplatii nu voi avea probleme cu vf atunci IMI CER SCUZE!