Altele

Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Aţi dorit să scrieţi 
Răspuns
Membru VIP
Postări: 4.498
Înregistrat: ‎08-02-2012

Reguli pentru portarea numarului de telefon!

Dacă vrei sa îti portezi numarul de telefon e simplu, daca stii câteva reguli

 

 

Utilizatorii care doresc pastrarea numarului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie sunt sfatuiti sa fie atenti inclusiv la contractul pe care îl au cu furnizorul de la care pleaca, pentru a beneficia pe deplin de avantajele portabilitatii. Problemele întâlnite în procesul de portare constituie una dintre temele recurente în reclamatiile primite de ANCOM.

În momentul în care aleg sa îsi porteze numarul de telefon, utilizatorii completeaza o cerere de portare prin care solicita transferul numarului, cerere care se depune la furnizorul la care doresc sa se porteze. Odata cu depunerea cererii si acceptarea acesteia de catre noul furnizor (furnizor acceptor), contractul cu vechiul furnizor (furnizor donor) înceteaza automat, nefiind necesar vreun demers suplimentar din partea utilizatorilor.
De aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice daca la data la care urmeaza sa se efectueze portarea a expirat perioada minima contractuala cu furnizorul pe care îl parasesc. În caz contrar, cel mai probabil vor trebui sa plateasca penalitati de reziliere anticipata a contractului, deoarece transferul numarului la un alt furnizor nu anuleaza datoriile fata de vechiul furnizor.
În plus, sesizarile primite de ANCOM arata ca exista cazuri în care utilizatorii solicita rezilierea contractului cu furnizorul donor înainte de initierea procesului de portare. Acest lucru este gresit, din aceasta cauza unii utilizatori ajungând în situatia neplacuta de a nu mai avea numarul activ în reteaua la care voiau sa renunte, ceea ce face imposibila realizarea portarii, numarul de telefon fiind în acest caz pierdut.
Utilizatorii au la dispozitie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla reteaua oricarui numar de telefon din România, fie ca a fost sau nu portat. Site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la întrebari care apar frecvent în situatia portarii numerelor, dar si câteva sfaturi pentru a evita posibile probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Sfaturile sunt bazate pe situatiile reale semnalate ANCOM de utilizatori.

██████████████████████████████████████████████████████████████████


ModeratorMATEI ᵖʳᵒᶠ ᵐᵃᵗᵉ


Moderator


Highlighted
Începător
Postări: 17
Înregistrat: ‎22-04-2014
0

Re: Reguli pentru portarea numarului de telefon!

Contractele sunt facute special sa nu poti porta un numar in alta retea , daca alegi sa reziliezi contractul trebuie sa anunti

operatorul de telefonie cu 30 de zile inainte , si pina la urma te trezesti cu o alta oferta, sau cel mai rau ,ca mine, cu

oferta de grup pe care a trebuit sa o platesc timp de 2 luni fara sa fiu anuntat de asa ceva ,fara sa beneficiez de ea.

cu toate ca de-abia acum am primit o reducere, dupa multe reclamatii  si la +222, si pe e-mail, si cu o reclamatie in scris.

 Contractul incheiat intre Vodafone si utilizator ,nu este respectat deloc de catre Vodafone ,( in cazul meu  abonat vechi de aproape 14 ani), asa ca aveti mare grija la ce faceti.,contractele incheiate verbal sunt cele mai paguboase deoarece

nu reflecta realitatea, iar in cazul unei erori umane (mai nou se spune eroare tehnica),toti ceilalti operatori se feresc

sa o rezolve, astfel veti primi ca mine ,   doar scuze din partea lor si atit..

 

Specialist
Postări: 148
Înregistrat: ‎13-05-2012
0

Re: Reguli pentru portarea numarului de telefon!

[ Editat ]

   Numai vorbe de rau pe acest forum despre VDF, sper sa nu pic victima dupa atata vreme in retea ptr ca tocmai am reinnoit  3 contracte cu achizitionare de un telefon..........  va "ard" rau de tot daca ajung victima !!! Deja am o problema, am cerut operatoarei cu care am "picat" la intelegere sa-mi trimita ofertele pe mail, pe 14.06 urmeaza sa intru pe oferta noua. Acele oferte NU au venit nici pana acum, discutia s-a purtat pe 22.05 sau 23.05 (nu mai stiu sigur) iar pe 27.05 am primit telefonul............ asadar, e posibil sa fiu o noua victima !!! ????

                                                         INCA MAI ASTEPT ACELE OFERTE !!!

  Si pe deasupra am fost destul de amabil si intelegator  referitor la programul operatoarei, adica nu am fortat obrazul si am inteles ca termina programul cu conditia ca in urmatoarea zi lucratoare sa-mi trimita telefonul (ceea ce s-antamplat) dar oferta pe mail, a "uitat" sa ajunga.

  Cica in 14 zile ai dreptul la rezilierea noului contract, dar de cand incep sa curga acele 14 zile ?? De cand intra in vigoare oferta sau de cand se da acordul verbal referitor la noua oferta ??? 

   Am incheiat acum 2 ani un contract verbal dar am primit la vremea respectiva un contract cu toate detaliile, pe mail, l-am scos la imprimanta, l-am semnat dupa care l-am scanat si trimis inapoi cu semnatura mea.......... mai nou observ ca nu se mai practica aceasta metoda, foarte rau ptr ambele parti !! 

  Ma repet, sper sa nu fiu "tzepuit" ca se lasa cu scandal mare !!! Mai ales ca am si eu cunostinte, stg-dreapta !!!                                                                                                   ATENTIE !! 

Membru de onoare
Postări: 1.027
Înregistrat: ‎21-05-2013

Re: Reguli pentru portarea numarului de telefon!

Buna jymmy,

Te rog sa redirectionezi situatia catre echipa de chat. Solicitarea ta va fi preluata imediat.
Chat1.jpg


Multumesc,
Alexandra

 

Specialist
Postări: 148
Înregistrat: ‎13-05-2012
0

Re: Reguli pentru portarea numarului de telefon!

@Alexandra_M: Multumesc ptr raspunsul evaziv !! Chatul nu functioneaza , banuiesc ca au iesit din tura operatorii, nu ??? La intrebarile puse in postul anterior se poate, tot, un "raspuns evaziv" ??? 

Membru de onoare
Postări: 1.027
Înregistrat: ‎21-05-2013
0

Re: Reguli pentru portarea numarului de telefon!


@jymmy a scris:

@Alexandra_M: Multumesc ptr raspunsul evaziv !! Chatul nu functioneaza , banuiesc ca au iesit din tura operatorii, nu ??? La intrebarile puse in postul anterior se poate, tot, un "raspuns evaziv" ??? 


Buna,

Ai dreptul de a denunta unilateral contractul incheiat la distanta, fara plata vreunor penalitati sau despagubiri si fara invocarea vreunui motiv, in termen de 14 zile lucratoare (de la data convorbirii telefonice).

Am rugamintea sa stergi cookies si memoria cache a browserului curent sau sa utilizezi un alt browser pentru a accesa chat-ul, acesta este functional.

Multumesc,
Alexandra

Specialist
Postări: 148
Înregistrat: ‎13-05-2012
0

Re: Reguli pentru portarea numarului de telefon!

Si voua vi se pare logic si corect ca eu sa iau la cunostinta practic, tocmai dupa expirarea termenului legal ??? Facturarea se face in cazul meu pe data de 14 ale lunii, mii s-a spus ca noua oferta va intra in vigoare pe data de 14.06 !!! Cate zile sunt de la convorbirea telefonica pana pe data de 14 ?? Va mai mirati de ce va blameaza clientii 😠😠
. Incerc pe chat sa vad ce pot obtine, de ce trebuie sa-mi bat eu capul si sa pierd timpul cu investigare despre o indolenta a unui angajat care trebuia sa-si faca treaba pana la capat ??? Tipic romanesc,trebuie sa ne tiganim ca sa decurga lucrurile normal ca asa e la noi.
Specialist
Postări: 148
Înregistrat: ‎13-05-2012
0

Re: Reguli pentru portarea numarului de telefon!

[ Editat ]

   Hai ca deja trebuie sa deschid proces civil sau poate chiar penal 

(Înşelăciunea Art. 244. – (1) Inducerea în eroare a unei persoane prin
prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase sau ca
mincinoasă a unei fapte adevărate, în scopul de a obţine
pentru sine sau pentru altul un folos patrimonial injust şi
dacă s-a pricinuit o pagubă, se pedepseşte cu
închisoarea de la 6 luni la 3 ani.) 

 Tot ce am negociat telefonic cu operatoarea mincinoasa/infractoare, NU este conform cu contractele trimise prin mail, de abia azi, de un lucrator de la Chat. 

  Nu am cum sa accept acele oferte ptr ca sunt  MINCINOASE si mai proaste de ce am in prezent. Convorbirea telefonica banuiesc ca nu pot intra in posesia ei. Nu pot intra eu personal in posesia ei dar procurorul va intra SIGUR in posesia ei.  Ce m-ati umplut de nervi, infractorilor de la VDF !!! Una vorbim si alta punem pe contract !!! Voi credeti ca toti sunt batuti in cap si prosti ?? 

Asta e recompensa de peste 15 ani de abonat la CONNEX/VDF !! Stai ca fac valva si prin presa si pe FB !!! 

Membru de onoare
Postări: 1.749
Înregistrat: ‎12-01-2012
0

Re: Reguli pentru portarea numarului de telefon!

Buna jymmy!

 

Te rog sa iei legatura cu colegii mei prin intermediul chat-ului in vederea clarificarii acestei situatii. Vei fi preluat imediat si situatia mentionata se poate verifica.

O zi frumoasa iti doresc!

Specialist
Postări: 148
Înregistrat: ‎13-05-2012
0

Re: Reguli pentru portarea numarului de telefon!

@irina: Tocmai operatorul de la chat mi-a trimis contractele facute de infractoarea cu care am negociat si care trebuia sa-mi trimita contractele pe mail. Acum fac legatura de ce nu mi-a trimis contractele pe mail, termenul de 14 zile expira pana imi dadeam seama ca m-a tzepuit cu oferte mincinoase. Mi-a inregistrat operatorul de la chat, o reclamatie, am si nr inregistrarii......dar cine va mai crede pe cuvant cand voi mintiti cu nerusinare de la cap la coada.Astept sa fiu sunat in max. 3 zile ptr a clarifica situatia, in caz contrar reziliez toate 3 ab. si va fac o reclama proasta pe unde apuc, si credeti-ma, am prieteni in oras o gramada......cea mai buna reclama e din-gura-n-gura.