Feedback şi sugestii

Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Aţi dorit să scrieţi 
Răspuns
Membru de bază
Postări: 188
Înregistrat: ‎24-01-2012

Cum defineste compania Vodafone VOIP?

[ Editat ]

As dori sa stiu ce intelege Vodafone prin VOIP, care e diferenta tehnica din Internet si Internet Premium(in care e acces liber catre VOIP). Ce porturi sunt blocate la Internetul mobil normal(care blocheaza accesul catre Voice Over Internet Protocol)? Pe ce baza, cum a ajuns Vodafone la lista aia de porturi pe care le blocheaza?

Atentie ce raspundeti, stiu sigur ca Vodafone blocheaza porturi ce teoretic n-au legatura cu traficul VOIP dar sunt folosite de aplicatii ce n-au legatura cu compania Vodafone.Inainte de a raspunde consultati "IANA port list".

Mi se pare impardonabil ca o companie de marimea Vodafone sa foloseasca tactici specifice firmelor de cartier ce blocheaza VOIP pentru a limita banda consumata(in cazul Vodafone, pentru a forta clientii sa foloseasca vocea pe GSM). Si pentru a ajunge la acest scop, folositi informatii din aplicatii cu care nu aveti nici cea mai mica legatura si le blocati accessul clientilor catre serviciile VOIP oferite de ele.

Astept raspuns cu lista porturilor blocate si explicatiile(in fiecare caz,de ce este blocat fiecare port). 

 

Accidentele au loc atunci cand doi oameni incearca sa fie destepti simultan.
Consultant
Postări: 94
Înregistrat: ‎25-01-2012

Re: Cum defineste compania Vodafone VOIP?

 

Legea 193/2000 se aplica in acest caz:

 

Art 4

(1) O clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor.

 

Art. 8

 

Controlul respectarii dispozitiilor prezentei legi se face de reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, precum si de specialisti autorizati ai altor organe ale administratiei publice, potrivit competentelor.

 

 

 

Membru de bază
Postări: 188
Înregistrat: ‎24-01-2012

Re: Cum defineste compania Vodafone VOIP?

Am si eu parte de un raspuns official? Pana la urma si tacerea inseamna ceva, pentru mine inseamna ca v-ati dat seama de situatie, si pur si simplu nu aveti o explicatie logica si legala. Daca raspundeti cinstit si fara incercari de aburire si manipulare, va sapati groapa singuri. Emoticon fericit

Accidentele au loc atunci cand doi oameni incearca sa fie destepti simultan.
Membru de bază
Postări: 196
Înregistrat: ‎12-01-2012

Re: Cum defineste compania Vodafone VOIP?

Buna, Getodacul.

 

Intrebarea ta este adresata catre departamentul implicat. In momentul in care voi avea un raspuns, revin cu clarificari.

Multumesc,

Valentina 

Consultant
Postări: 94
Înregistrat: ‎25-01-2012

Re: Cum defineste compania Vodafone VOIP?

adica, departament de marketing?

 

Anul trecut am rezolvat personal  problema cu Personal Hotspot de pe iPhone (care inainte a fost blocat de Vodafone, dupaia taxat cu 5 EURO/luna, si in sfarsit -cand am depus plangere la ANPC- a fost a fost oferit in mod gratuit). Adica, sa poate, daca avem argumente corecte (conform legii)

 

Cred ca este acelasi lucru acum cu restrictii de "VOIP". Din pacata nu exista legislatia privind "net neutrality" in Romania, dar putem sa folosim, in interesul nostru, prevederile din legea 193/2000 (clauze abusive) si 363/2007 (practici comerciale incorecta),

 

 

Începător
Postări: 18
Înregistrat: ‎28-01-2012

Re: Cum defineste compania Vodafone VOIP?

In aceeasi tema am si eu o intrebare, de ce nu pot folosi VOIP pentru traficul de date aferent unei cartele voce pre-pay? Aceasi situatie pentru cartela date pre-pay. Pana la urma daca am un anumit trafic este treaba mea cum si unde il consum, de reancarcat tot trebuie sa reincarc cartela/cartelele respective, dar nu vreau sa fiu blocat in utilizarea libera a serviciului/serviciilor ce includ VOIP. Deci.....?

Multumesc si astept raspunsuri... 

Tanaka Senshin
Membru veteran
Postări: 528
Înregistrat: ‎12-01-2012
0

Re: Cum defineste compania Vodafone VOIP?

[ Editat ]

Salutare,

 

Se pot efectua apeluri voce/video via Internet (folosind aplicaţii precum Skype, Yahoo Voice, etc), numai în baza unui abonament de tipul Internet pe mobil Premium, care presupune activarea unei optiuni suplimentare.

 

Pentru abonamentul de internet cu modem, această opţiune este disponibilă la preţul de 1.04 Euro/lună, iar pentru abonamentul cu internet pe mobil 3.13 Euro/luna, TVA fiind inclus pentru ambele taxe.

 

Informatii privind utilizarea serviciului VoIP sunt publice si se gasesc in Termenii şi Condiţiile Generale, care pot fi consultate oricând de pe pagina de internet www.vodafone.ro sau pot fi printate fără costuri suplimentare la cerere, în oricare punct de vânzare Vodafone.

 

Termenii si Conditiile Generale se pot accesa de aici, iar informatiile legate de serviciul VoIP se regasesc in dreptul Art 11.1.

 

@Tanaka - Accesul la serviciile VoIP nu sunt disponibile pentru cartelele Prepaid [voce si date], datorita unor criterii de natura tehnica.

 

Multumesc,
Paul

Consultant
Postări: 94
Înregistrat: ‎25-01-2012

Re: Cum defineste compania Vodafone VOIP?

[ Editat ]

"Se pot efectua apeluri voce/video via Internet (folosind aplicaţii precum Skype, Yahoo Voice, etc), numai în baza unui abonament de tipul Internet pe mobil Premium, care presupune activarea unei optiuni suplimentare."

Nu este adeverat. La mine merge fara niciun cost suplimentar.

Daca se aplica art 11.1 din TSC, aceasta poate fi considerate o clauza abuziva sau o practica comerciala incorecta. Nu neparat de mine si de ANPC si/sau de instanta.

Astept cu rabdara primul client Vodafone care va exercita drepturile lui/ei in calitata de consumator persoane fizica ... si va avea castig de cauza!

Intreberea este doar: cine va sesiza autoritatile competente? Eu nu doresc sa ma implic, ca la mine VOIP merge prin 3G fara acest tip abonament "internet pe mobil premium".

Începător
Postări: 18
Înregistrat: ‎28-01-2012

Re: Cum defineste compania Vodafone VOIP?

Da?! Atunci cum se face ca pe un abonament atat de date cat si voce+date VOIP merge fara probleme si fara costuri suplimentare? Care sunt acele probleme tehnice care impiedica functionarea VOIP si la cartelele pre-pay? Eu cred ca mai degraba este o ingradire a posibilitatilor din partea VDF. Ieri am fost banat 12 ore pentru aceasta intrebare? De ce? Si conform regulilor forumului trebuia sa primesc un PM cu motivul sanctionarii, evident ca acel PM probabil rataceste undeva in cea mai tare retea, asai? Multumesc.

Tanaka Senshin
Membru de bază
Postări: 188
Înregistrat: ‎24-01-2012

Re: Cum defineste compania Vodafone VOIP?

Conform OUG 111/2011, din 2012 toti providerii de internet trebuie sa respecte niste reguli de transparenta:

Art 51. Contractele încheiate de consumatori pentru a beneficia de servicii de acces şi conectare la reţele publice de comunicaţii electronice ori de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului vor conţine, într-o formă clară, inteligibilă şi uşor accesibilă, următoarele clauze minime privitoare la:
….
b) informaţii privind orice alte condiţii care limitează accesul sau utilizarea anumitor servicii şi aplicaţii;
.…
d) informaţii privind procedurile de măsurare şi gestionare a traficului în scopul de a evita congestionarea segmentelor de reţea sau utilizarea acestora la capacitate maximă, precum şi privind impactul acestor proceduri asupra calităţii serviciului; 

 

Deoarece contractele de date ale Vodafone Romania si nici TCG-ul nu includ asa ceva(cele de pe acest site), doresc sa aflu pozitia companiei Vodafone cu privire la pozitia de ilegalitate in care se afla, deja am asteptat destul. Am precizat in primul meu post ce doresc sa aflu, si sunt sustinut de legile Romaniei.

Desi la nivel declarativ Vodafone Romania pare a avea o pozitie pozitiva cu privire la neutralitatea internetului, la nivel de fapte sunt la 180 de grade. E discutabil daca aceste filtre aplicate de Vodafone Romania la pachetele de date incalca sau nu dreptul la libera exprimare si dreptul la o viata privata, dar asta e unul din motivele pentru care Vodafone a pierdut peste 1 milion de clienti intr-un an.

Accidentele au loc atunci cand doi oameni incearca sa fie destepti simultan.